torsdag 26 september 2013

Ryanair blir kundvänliga?

Ryanair var en frisk fläkt som kom in i flygbranschen och skapade möjligheter att flyga för rimliga kostnader.Priset var att servicen var begränsad. Det blev en obehaglig väckarklocka för de stora etablerade bolagen som fick en konkurrent som skakade om hela branschen. Det är alltid bra med konkurrens. Resultatet har blivit att några aktörer har tvingats kliva av banan och andra har anpassat sig till den nya konkurrenssituationen. Ryanair har varit framgångsrika och genererat goda vinster åt sina ägare. De senaste siffrorna är dock inte lika positiva. Den anpassning som gjorts i branschen innebär sannolikt att Ryanair själva blivit omskakade av den nya konkurrensen. I takt med att Ryanair ytterligare begränsat sin service och har en otrevlig attityd gent emot resenärerna så skördar bolag som Norwegian framgångar. Troligtvis kommer allt fler att välja trevliga bolag som har bättre service som numera i stor utsträckning kan match Ryanairs priser. Det har inneburit att en av huvudägarna i bolaget har uttalat sig om att servicen och attityden måste bli bättre. Det är som sagt bra med konkurrens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar