fredag 24 oktober 2014

Customer Service är svårt

De allra flesta företag säger sig att satsa på Customer Service. Trots detta så påminns man ständigt att det inte fungerar på många håll. Min senaste erfarenhet är revisionsföretaget KPMG. Först hamnar man i en telefonväxel med en telefonist som inte tycks ha erforderlig kunskap om det företag som hon ska förmedla kontakt med. Hon hittar inte den person som jag söker och jag får påpeka att han inte finns på Stockholmskontoret. När hon hittat personen kopplas jag vidare och lämnar ett meddelande att jag vill ha kontakt. Nu har det gått fyra dagar utan att jag har blivit kontaktad Jag förmodar att telefontjänsten är utleasad och det brukar innebära att "känslan" för det företag som man har som uppdragsgivare inte finns. Än värre när man inte svarar på meddelanden. Skäms KPMG. Det verkar som om ni behöver se över såväl telefonmottagande som medarbetarnas engagemang.

1 kommentar:

  1. Känslan och kunskapen för företaget hen jobbar på är viktig, på alla nivåer. Organisationer väntar sig kanske att det ska vara möjligt att vända sig direkt till rätt person, via mail, tfn eller twitter. Därför "satsar" de inte på receptionen. Men varför då inte ta bort receptionen helt och hållet!?...

    SvaraRadera