torsdag 7 mars 2013

Gott om dålig reklam

När samhället utvecklas mot ökade etiska värden och långsiktig hållbarhet är det märkligt att finna att det tycks ha undgått flera större aktörer. Det gestaltar sig i dåliga reklaminslag i TV. Konkurrensen må vara hård men att ha så osofistikerad reklam som framförallt Elgiganten och nu senast Bauhaus presenterat är märkligt. Det är konstigt att reklamproducenternas billiga trick inte har genomskådats av de som är ansvariga hos beställarna. Det jag syftar på är de kampanjer som använder sig av vandalism, krascher och förstörelse. Förmodligen ska de vara komiska men de känns bara pinsamma. Mitt råd till de aktörer som litar sig till rådgivare som producerat dålig reklam är att byta rådgivare och producenter. Det finns många som kan göra effektiv och samtidigt smakfull reklam.

1 kommentar:

  1. Så sant, så sant. Etiskt genomtänkt reklam med god humor och med miljötänk, kan och vill vi se mer av...

    SvaraRadera