måndag 2 mars 2009

Nostalgi och lite lyx

I tider av ekonomisk oro så påverkas vi konsumenter och omvärderar våra attityder och beteenden. Den senaste tidens händelser har manat till eftertanke. I svåra tider söker man trygghet och det innebär också att nostalgin får ett uppsving. Många företag anpassar också sin produktutveckling snabbt efter de nya förutsättningar som råder. Amerikanska lyxglassvarumärket Häagen Dasz har lanserat en produktlinje "Five" där produkterna enbart innehåller 5 ingredienser, skummjölk, grädde, äggula, socker och naturliga smaker. Sålunda inga konstgjorda ingredienser. En annan glassfabrikant Van Leeuwen Artisan Ice Cream deklarerar sina produkter som "hormonfria". Lanseringarna speglar tidens anda och är rena, naturliga och enkla men innebär också lite vardagslyx.När man inte kan göra de stora investeringarna så kan man i alla fall unna sig något gott då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar