onsdag 8 februari 2012

Historisk

Jag besökte utställningen "Kris & Vision" som är en samutställning om Norrköpings utveckling genom tiderna. Utställningen visas på Stadmuséet och Arbetets Museum i staden. Där kunde jag konstatera att jag faktiskt har blivit "historisk". Det behöver tydligen inte passera så lång tid för att kunna bli så. Norrköping är ju mest känd för textilindustrin som det numera inte finns något kvar av. Nu uppmärksamamde man också andra typer av företeelser som tycks ha haft något historiskt intresse. Det var här jag fann "mina produkter" Loranga och några av de läskedrycker som jag "uppfann" på 80-talet, Rosa Pantern och Fantomen. Att tänka nytt
och annorlunda blir ännu mera viktigt i framtiden så det känns kul att man har fått "credit" även på hemmaplan för det som man har kreerat.

1 kommentar:

  1. Kul och intressant att läsa. Vi vill ha tillbaka Loranga och Fantomen...!

    SvaraRadera