fredag 20 januari 2012

"Old victories is no more"

Kodak har hamnat i trångmål och försöker nu rädda sig från konkurs. Hur kunde det gå så? Det anrika företaget som nästan har haft monopolställning i sin bransch närmar sig nu ättestupan. De är ännu ett exempel på att man måste anpassa sig efter nya förutsättningar för att vara fortsatt framgångsrik. De gamla framgångarna är inte tillräckliga för att garantera en fortsatt överlevnad. Det är många företag som har fått erfara detta. Vissa har lyckats att anpassa sig efter tidens utveckling medan andra har gått under. Det återstår att se om Kodak ska lyckas. Så oavsett var man befinner sig i marknaden gäller det att ständigt vara lyhörd och anpassa verksamheten efter marknadens nya krav.

1 kommentar:

  1. Så sant. Bara för att man varit stor, kan man inte räkna med det i all tid. Och när det gäller filmrullar, så är det ganska uppenbart att det är inte så många som använder film(rullar) längre... Gör Kodak även andra saker?

    SvaraRadera